torstai 27. marraskuuta 2014

Eläinlääkärin kanta-asiakas

Auts, jalkaan sattuu! Sanoo Vilma.

Nyt paloi hermo.
Senni ja Vilma ottivat pikkuisen liikaa kierroksia eilen kun oltiin lähdössä lenkille ja päätyivät tappelemaan keskenään niin että Senni puri Vilmaa etujalkaan useamman kerran. Ei mitään mahdottomia haavoja, mutta senverran että hampaat nyt kuitenkin upposivat lihaan ja vertakin tuli.

Vilma ontui, ja muutenkin jalka vaikutti vielä aamullakin aika kipeältä ja oli ihan kuuma.
Tietysti silloin ei ole kotona kipulääkettä kuin se 1 pilleri joka annettiin jo silloin illalla.

Ja sitten se hermojen menetys.

Me ollaan pääasiassa käyty viimeiset vuodet aina samalla pieneläinklinikalla koirien kanssa. Siis ollaan kanta-asiakkaita. Olen ollut paikkaan yleensä hyvin tyytyväinen, kaikinpuolin.

Ja nyt Mika meni sinne pyytämään Vilmalle kipulääkettä, niin oli sanottu, että edellisestä käyntikerrasta on liian pitkä aika!!! Anteeksi mitä?!
Mulla on koira joka on kipeä, ja mä en saa sille kipulääkettä ilman että se hinataan eläinlääkäriin joka totetaa että joo tosiaan sillä on koipi kipeä ja mä maksan siitä hyvästä poliklinikkamaksun ja lääkkeen hinnan. Mika oli sitten sanonut, ettei aijo koiraa tuoda, ja "lääkkeet tähän käteen, kiitos". Oli sitten saanut kipulääkettä kolmen päivän annoksen.

Yksi järkeenkäyvä selitys kyllä voisi olla, että Vilma on niiden tiedostoissa mun nimellä eikä Mikan, mutta yleensä siellä on jo puhelimessa tiedetty kuka soittaa ja mikä koira on kenenkin omistuksessa.
Nimittäin mä olen Vilman kanssa käynyt elokuussa, onko siitä pitkä aika?! Muistaakseni sen jälkeenkin on jonkun koiran kanssa pitänyt käydä.

Ihmisille saa buranaa joka ikisestä apteekista kävelemällä sisälle. Koiralle ei saa kipulääkettä vaikka se on kipeä. Jos koiria on useampia on mielestäni ihan täysin järjetöntä että jokaisen pienen naksahduksen kanssa pitäisi erikseen lähteä hakemaan kipulääkettä juuri sille koiralle juuri siihen vaivaan mikä sillä nyt sattuu sillä hetkellä olemaan. Päivystysajat ovat toki tälläistä varten, sama kun itse lähtisi tk:n päivystykseen jos on tikku sormessa tai pää kipeä kun on ollut auringonpaisteessa juomatta.
Uskoakseni olen senverran fiksu ihminen että osaan katsoa onko pilleri järkevää antaa koiralle vai ei - enhän itsekkään ota särkylääkettä vain huvin vuoksi joka aamu aamukahvin kanssa.

Eläinklinikka on vaihtanut omistajaa kesällä, siitä on nyt tullut osa valtakunnallista ketjua. Ja mä olen senverran juntti ja maalta, että mua on ärsyttänyt suuresti se. Mä haluaisin kannattaa itsenäisiä klinikkoja.
Mä varasin tänään sterilointiajan Sennille naapurikuntaan.
Kanta-asiakkaiden luottamuksen kanssa ei kannata pelleillä, se saattaa yht´äkkiä loppua.


Alli ottaisi miellään kahvia lääkkeeksi kaikkiin kolotuksiin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, se on suuri ilon aihe :)